Saturday, July 17, 2010

Skissedillaskisse #69 Gjestedesigner

Her inne fortsetter vi sommeren med å ønske velkommen til ei talentfull jente! Denne månedens gjestedesigner er Lene Neby. Denne jenta lager utrolig sammensatte Loer og har et rent og samtidig lekent uttrykk på sidene sine:)


Mitt navn er Lene Neby (også kjent som Lettliva og lenemor i diverse scrappeforum). Jeg er opprinnelig fra Lier utenfor Drammen men nå bosatt rett utenfor Hamar med min mann Knut og våre 5 barn ( 2 egne og 3 stebarn)
Når jeg ikke jobber eller kjører barn til diverse aktiviteter så prøver jeg å scrappe.
Det var når jeg gikk hjemme i barselpermisjon for minstejenta at det hele tok helt av - jeg fant ut at det var en hobbybutikk i Hamar og kjærligheten for lim og papir ble født! Siden har jeg vært totalt hekta!

  • Jeg var med i utfordringsbloggen "Scrapping the music " på norsk, men denne ble lagt ned nå i juli.

Når jeg scrapper så prøver jeg selvfølgelig å være kreativ og nytenkende, men ser jo at det er mye at det samme jeg bruker på mine LO'er. Det som ofte går igjen (også som jeg føler jeg bare MÅ ha med) er;

* Mesh / Dottie Ann- Syns at det kan brukes overalt og gir en litt morsom effekt.

* Metallpynt - liker å se at der noen små detaljer her og der....

* Bølgepapp - Syns det er morsomt å "bygge opp" en LO med litt enkel eller fargelagt bølgepapp.

* Kaffefarget tags - dette lager jeg selv. Får da akkurat fargen og nyansene jeg vil - ypperlig til jounaling :)

* Blomster: det finnes jo så utrolig mye lekre blomster!!!


Jeg finner stadig inspirasjon i blogger - men disse 5 skuffer aldri ;


1. Cynthia Stevens- lager fargerrike og flotte LOer og kort!

2. Kell Lusted - lekre og fargerrike LO med små herlige detaljer!

3. Lucy Edson - tar fantastiske bilder og LO'ene blir utrolig lekre!

4. Vibeke - en av mine gode scrappevenninner som aldri slutter å overraske !

5. Ingvild Bolme - en scrappegudinne!!!!! Lager jo de lekreste kreasjoner!



Lene har laget denne herlige skissa for oss:


LENE NEBY
LULA
BROGGIS
BRIT
LENE
CARRIN
MI@
HEGEAL



Denne uken er det Lene som velger seg ut en favoritt blant alle bidragene. Den heldige vinneren får denne snadderpakka i posten!


Så da er det bare å benke seg ned et sted og finne frem sakene folkens;) Vi gleder oss til å se hva dere finner på denne uka:))

Frist Søndag 25.7 kl.22.00










7 comments:

Ann-Katrin said...

Wow; så utrolig mye flott og insperende dere har laget! Gratulerer som gjestedesigner Lene!

~Isabell~ said...

knall tøff skisse, og virkelig herlige løsniger på den. Må se om jeg får tid til å sette meg ned=)

Ha en flott uke jenter

Vibeke said...

Takk Lene!! Du inspirerer meg :)

Herlig skisse, og flotte løsninger fra dere alle:)

coco.nut said...

The sketch is really great - simple, but inspiring!

your LOs are beautiful, I like Brit's especially, because she used paper made in Poland (circles), which makes me somehow proud (seems I'm patriotic ;))

I hope you'll like my LO too...

lissy-hanne said...

hej hej
jeg prøver at være med igen.
kh lissy

Gunn-Elin said...

Gratulerer som ukas gjestedesigner Lene :) Håper jeg får tid til å bli med på utfordringen din. Herlig skisse. Og nydelige bidrag fra dere alle (som vanlig :))

Marianne/skorpionen said...

Herlig skisse som jeg virkelig falt for og så masse herlige DT-bidrag!
Jeg måtte bare forsøke på denne siden jeg har fått litt dilla på LOer igjen :)